Ammatinvalinta- ja uraohjauspalvelun pilotti Uudellalmaalla

Uudenmaan TE-toimiston ja ELY-keskuksen suunnittelemassa kasvupalvelujen pilotissa on tavoitteena suunnitella ja kokeilla ammatinvalinta- ja uraohjauspalvelun tuottamista ostopalveluna.

Tavoitteesta

Pilotin avulla pyritään saamaan tietoa siitä, kuinka AVO- ja uraohjauspalvelua tulisi toteuttaa tulevassa maakuntamallissa (mm. viranomaistyön ja palveluntuottajan välinen työnjako, tuloksellisuus ja laatu verrattuna nykyiseen malliin). Mikä on asiakkaan palvelun (hyvä palvelukokemus sekä vaikuttavuus) kannalta paras tapa organisoida / tuottaa / järjestää ammatinvalinta- ja uraohjauspalvelut tulevassa aluehallinnossa?  

Pilotin kohderyhmästä

Palvelun kohderyhmänä ovat Uudenmaan TE-toimiston Helsingin toimipaikan ammatinvalinnanohjauksen 30v ja sitä vanhemmat asiakkaat sekä kaiken ikäiset kotoutuja-asiakkaat.

Pilotin sisällöstä ja asiakasohjauksesta

Kaikki ammatinvalinta- ja uraohjauspalveluun ohjattavat asiakkaat tulevat TE-toimiston kautta. Toisin sanoen myös ne asiakkaat, jotka eivät ole TE-toimistossa työnhakija-asiakkaina. Ammatinvalinnanohjauksen tarve todetaan TE-toimistossa ja ohjauspalvelun tarkempi sisällön suunnittelu tehdään palveluntuottajalla.

Yhteyshenkilöt

moira.jaakola(at)te-toimisto.fi, jani.lehto(at)ely-keskus.fi