FI
SV
Planering och uppföljning
I landskapets uppgift som tjänsteanordnare ingår planering av hur tjänsterna ska ordnas i landskapet. Till planeringsarbetet hör att besluta var tjänsterna ska produceras, det vill säga skapa ett servicenät i landskapet. I en servicestrategi fastställs innehållsmässiga mål för tillhandahållandet av tjänsterna. Dessutom ska landskapet i egenskap av anordnare mer ingående planera hur tjänsterna ska produceras och finansieras. Till anordnarens uppgifter hör också att följa upp genomförandet av tjänsterna och bedöma om de ekonomiska resurserna är tillräckliga.
- 1.1 Landskapsstrategin, servicestrategin och servicelöftet
- 1.2 Bedömning av befolkningens servicebehov samt uppföljning av dess välfärd och hälsa
- 1.3 Planering och hantering av servicenätet
- 1.4 Helheten av tjänster i modellen med flera producenter
- 1.5 Kundorienterad integration av tjänsterna och uppföljning av den
- 1.6 Servicestrategin och servicelöftet
- 1.7 Invånarnas delaktighet
- 1.8 Främjande av välfärd och hälsa
- 1.9 Beredskap
Ge respons på handboken om organiseringsuppgiften (på finska)