Miten asiakkaat ovat kokeneet päivystysapu 116 117 -palvelun?

Sosiaali- ja terveysministeriö 29.10.2018 12.35
Uutinen

Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiri (HUS) on ottanut päivystysapu 116 117 -palvelun käyttöön. Mutta miten asiakkaat ovat kokeneet palvelun?

Ylilääkäri Leena Soininen HUS:sta kertoo videolla vastauksen tähän. Lisäksi hän kertoo, miten päivystysapu 116 117 -palvelu aloitettiin HUS:ssa ja miten henkilöstö on otettu huomioon palvelun rakentamisessa.

Päivystysapu 116 117 on uusi maksuton päivystysnumero, jota on kokeiltu HUS:ssa ja joka laajenee valtakunnalliseksi 2019.

Se tarjoaa päivystykseen liittyvää ohjausta ja neuvontaa puhelimitse ja verkossa, kun kyse ei ole hätätilanteesta.

Linkki videoon: https://youtu.be/AvhoPTsUNQo

Lisätietoa

Mikä on päivystysapu 116 117? (stm.fi)

Päivystysapu 116 117 - ohjausta ja neuvontaa puhelimen ja digi-palvelujen avulla (alueuudistus.fi)

116 117 - numero joka mullistaa päivystystä (Muutoksessa blogi - alueuudistus.fi)